Среда, 24.04.2024, 07:34
Seamstress 

Меню сайта
Категории раздела
Статьи [10]
Планы уроков,тренингов [4]
Внеклассная работа [3]
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 355
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Погода

Ссылка на мой сайт
<A HREF="//trudobuch.ucoz.ua/" TARGET="_blank">Для учителя-
технологии</A>
Главная » Обмен опытом » Статьи

ДЛЯ ЧОГО ПОТРІБНА ШКОЛА?
 
       Почну своє спілкування з вами, шановні колеги, з дитячих питань. Чому з дитячих? Тому, що саме учнів цікавить: для чого потрібна школа? Навіщо ми утримуємо дітей 9 (11) років у одному приміщенні? З якою метою?
          В сучасному світі, де  правлять гроші, все повинно приносити прибуток. Який прибуток дає школа? Так, це чудово, коли ми допомагаємо батькам у вихованні дітей. Ми беремо частину обов'язків (а в деяких випадках і всі) батьків. Вони спокійні за своїх чад: ті нагодовані, навчені, з ними проведена виховна робота, виявлені таланти дитини, і, по можливостям батьків, вони розвиваються.  Це все ми робимо для батьків? А де ж вигода для суспільства? Більш того, фізіологи б'ють тривогу - великий відсоток хворих випускників.
    Виходить, ми собі вороги? Навмисно калічимо дітей? Історія розвитку освіти не така вже і велика, до відправної точки історії розвитку освіти, суспільство якось обходилось без неї? Вже чую як мені заперечують: сучасний робітник не може володіти тими знаннями, які були 200 років тому. Саме з цієї причини і виникли школи, розвивалися, і дійшли до наших часів. Я не буду заперечувати. Так, це все дуже правильно, більш того – і я так вважаю. Але ключове слово тут робітник. Згідно теорії Дарвіна - людину створила праця. Віруючи люди мені заперечать, що вони пішли не від мавпи, але не зможуть заперечити, що Бог повелів добувати хліб в поті лиця свого - працювати. Ось точка дотику. ПРАЦЯ.
       В дитячому садочку ми проводимо навчання шляхом діяльності - дітки ліплять, будують,  малюють.  Так вони пізнають світ. Ми говоримо, що розум дитини дошкільного віку  на кінчиках пальців. І ось дитині пора йти в школу - розум переміщується у відведений природою для нього місце. Тобто програма навчання розрахована на тренування дитячої сірої речовини шляхом вирішення математичних задач, заучування віршів, тощо. Я думаю немає потреби перелічувати методи навчання. 
     А що фізіологія дитини? Вона згодна з  нами? Ні. 
     Якби художник зобразив людське тіло, по мірі важливості для мозку, то вийшов би виродок. Це людина з великими губами, вухами і величезними кистями рук.


          Дослідження медиків показали, що основну частину структури мозку займають органи дотику – руки і пальці. Чому б нам, педагогам, не скористатися дослідженнями для поліпшення якості освіти? А ще і зберігти   здоров'я дитини? Чому ми повинні йти всупереч природі людини? Скільки можна насилувати людську природу?
          У школі незаслужено уроки технологій ставляться на друге місце. Ми усі роки навчання привчаємо дітей та їх батьків, що важливіше математики та мови немає. Дитина, всупереч своїй природі засвоює програму. І ось доросле життя, і виявляється, що потрібно працювати, потрібно знати деякі технологічні процеси. Знову починається ломка організму. Тоді отримуємо бунт: навіщо я стільки років вивчав непотрібне мені? 
         Що я пропоную? Ні, не поставити мені і всім вчителям технологій трон, не звести нас на нього, як це сталося зараз з вчителями «головних дисциплін». Ні, ні в якому разі. Я пропоную переглянути програму навчання. Наприклад, учні 1 класу повинні виконати аплікацію. Відкриваємо підручник і читаємо, як це можна зробити. А ми не вміємо читати. Ось діти, нам потрібно вивчити букви, потім навчитись читати тощо.  Бачу, як Ви, панове, смієтесь: першокласник вже повинен читати, рахувати і таке інше. Повинен, але чи є це так на практиці? Практикуючі вчителі  можуть сказати зі 100% впевненістю що так воно і є? Ні, і ще раз ні.  
         А ви знаєте , малюки, що в світі є багато матеріалів і вони по-різному себе ведуть в різних середовищах, при різних навантаженнях. В цьому нам допоможе розібратись фізика, хімія.
        Так, Ви праві, я не відкрила Америки. Це проблемні питання і багато хто використовує цю методику при вивченні тем на своїх уроках. А чому б це не використовувати в мотивації до навчання дітей? 
       Всі ми батьки в першу чергу, а потім педагоги. Я зі своєю дитиною зіткнулась з такою проблемою: дуже тяжко вивчала вірші. Переді мною постало питання: як тренувати мозок дитини дошкільного віку? Це не м’язи , гантелі не підійдуть. Я вірш розповідала дитині в образах, ми уявляли собі картинки, а потім вона картинку описувала словами з вірша. І так ми робили всю початкову школу. Ми тренували образне мислення дитини.
     В своїй практиці зіштовхуюсь з тим, що у дітей немає образного мислення. Вони не можуть уявити предмет в різних положеннях. Останні 4 роки я працюю з дітьми 15-17 років. Тобто це вже дорослі люди, з багажем знань,а коли показуєш їм деталь крою, то дуже дивуються що це так виглядає спинка, або полочка сукні. Був кумедний випадок: учениця захотіла зшити боксерські труси. Спитала скільки піде тканини. Ми почали розрахунок. І тоді я чую таку фразу: «До чого все так важко робити? Давайте я ляжу на розкрійний стіл, ви мене обведете – ось і все.» Дитина не розуміла, що вона має форму, що вона не пласка. Аналізуючи, прийшла до висновку: непередбачено вилучили з програми предмет креслення. 
      Шановні колеги, хочу щоб Ви мене правильно зрозуміли. Проблема існує. Замовчувати її не потрібно. Вирішити одному вчителю не можливо. Для рішення повинно бути залучено багато фахівців: фізіологів, педіатрів, психологів і вже потім предметних практикуючих фахівців. Тільки в тандемі може вийти правильний продукт.
Категория: Статьи | Добавил: Виктория (03.02.2017)
Просмотров: 579 | Рейтинг: 0.0/0
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Торезская школа-интернат
  • Зугресская школа-интернат
  • Чутівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
  • Константиновская школа-интернат №1
  • Основы здоровья.Сайт Маргариты Кукобы
  • Методическая и учебная литература
  • Новости ведущих издательств Украины
  • Константиновская вспомогательная школа-интернат
  • Дефектолог-практик. Сайт Кирии Анжелы Витальевны
  • Полезные ссылки
  • Министерство образования и науки Украины
  • Управление образования и науки Донецкой областной государственной администрации
  • Донецкий областной институт последипломного педагогического обраазования
  • Каталог сайтов школ Украины
  • ВСЁ ДЛЯ ПЕДАГОГА-ОРГАНИЗАТОРА
  • Методическая копилка учителя информатики
  • Дайджест «Усе для школи» — це електронне видання про послуги та товари для тих, хто працює в освітній галузі України
  • Видавництво «Шкільний світ»


    Copyright MyCorp © 2024
    Бесплатный хостинг uCoz