Воскресенье, 24.11.2024, 04:59
Seamstress 

Меню сайта
Категории раздела
Статьи [10]
Планы уроков,тренингов [4]
Внеклассная работа [3]
Наш опрос
Оцените мой сайт
Всего ответов: 356
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0
Погода

Ссылка на мой сайт
<A HREF="//trudobuch.ucoz.ua/" TARGET="_blank">Для учителя-
технологии</A>
Главная » Обмен опытом » Статьи

Методичні рекомендації щодо проведення лабораторно-практичних робіт.

Спершу давайте з’ясуємо що таке лабораторно-практичні роботи, навіщо вони потрібні, чим відрізняються від лекцій тощо.  Практичні заняття (грец. prakticos - діяльний) - форма навчального заняття, на якому педагог організує детальний розгляд учнями окремих теоретичних положень навчальної дисципліни і формує уміння і навички їх практичного застосування шляхом виконання відповідно поставлених завдань. У структурі практичного заняття домінує самостійна робота учнів.

          Практичними заняттями називають заняття із розв'язування задач, виконання вправ на побудову схем, графіків, діаграм, виконання розрахунково-графічних робіт із спеціальних дисциплін, виконання вправ на читання (наприклад, аудіювання, розмовне мовлення при вивченні мов), проведення вимірювань з використанням приладів та пристосувань, визначення певних параметрів на зразках продукції або матеріалів та перенесення показників до таблиць.

            Лабораторні роботи (від лат. labor ~ труднощі, робота; laboro - трудитися, працювати, долати труднощі, турбуватися) - один з видів самостійної навчальної роботи студентів, яка проводиться за завданням викладача із застосуванням навчальних приладів, інструментів, матеріалів, установок та інших технічних засобів. Зміст лабораторних робіт пов'язаний з іншими видами навчального експерименту (демонстраційними дослідами, розв'язанням експериментальних задач)та науковими спостереженнями. Одна з важливих переваг лабораторних занять у порівнянні з іншими видами аудиторної навчальної роботи полягає в інтеграції теоретичних знань з практичними уміннями і навичками учня в єдиному процесі діяльності навчально-дослідницького характеру. Виконання лабораторних робіт вимагає від учня творчої ініціативи, самостійності у прийнятті рішень, глибокого знання і розуміння навчального матеріалу, надає можливості стати "відкривачем істини", позитивно впливає на розвиток пізнавальних інтересів та здібностей.

              За дидактичною сутністю практичні роботи близькі до лабораторних робіт. У деяких випадках використовується термін "лабораторно-практичні роботи".

            Учасниками учбового процесу є учитель та учень. Нас цікавить роль кожного з них на лабораторно-практичному занятті, бо правильно організовані практичні заняття мають важливе виховне та практичне значення (реалізують дидактичний принцип зв'язку теорії з практикою) і орієнтовані на вирішення наступних завдань:

- поглиблення, закріплення і конкретизацію знань, отриманих на лекціях і в процесі самостійної роботи;

- формування практичних умінь і навичок, необхідних в майбутній професійній діяльності;

- розвитку умінь спостерігати та пояснювати явища, що вивчаються;

- розвитку самостійності тощо.

               Разом з цим на лабораторно- практичних роботах ми вирішуємо головну задачу сучасної педагогіки – формування життєвих компетентностей. Давайте пригадаємо основні групи компетентностей:

-       Соціальна ( взаємовідношення людини і суспільства)

-       Полікультурна(культурний рівень)

-       Комунікативна(спілкування)

-       Інформаційна( опрацювання інформації)

-       Саморозвитку і самоосвіти, продуктивної творчої діяльності.

     Методика підготовки і проведення лабораторно-практичних робіт охоплює декілька етапів:

Попередня підготовка до лабораторної роботи полягає у вивченні учнями теоретичного матеріалу у відведений для самостійної роботи час, ознайомлення з інструктивними матеріалами з метою усвідомлення завдань лабораторної роботи, безпеки життєдіяльності при виконанні лабораторно-практичних робіт.

Консультування учнів з метою надання вичерпної інформації, необхідної для самостійного виконання запропонованих викладачем завдань.

Попередній контроль рівня підготовки учнів до виконання конкретної роботи (отримання так званого "допуску" до виконання роботи).

Самостійне виконання учнями завдань відповідно до окресленої навчальною програмою тематики.

Опрацювання, узагальнення отриманих результатів лабораторної роботи і оформлення індивідуального звіту.

Контроль і оцінювання викладачем результатів роботи учнів.

      Тепер мені хотілось би дати конкретні рекомендації проведення лабораторно-практичних робіт.

 Лабораторно-практична робота повинна проводиться у спеціально обладнаних навчальних лабораторіях. Тривалість - не більше 2 академічних годин. Необхідними структурними елементами лабораторно-практичної роботи є інструктаж, що проводиться викладачем, а також організація обговорення підсумків виконання роботи. Перевірка знань учнів - їх теоретичної готовності до виконання завдання проводиться до початку лабораторно-практичної роботи, викладачем відповідної дисципліни повинні бути розроблені та затверджені методичні вказівки з їх проведення.
Лабораторні і практичні роботи можуть носити репродуктивний, частково-пошуковий і пошуковий характер.

        Роботи, що носять репродуктивний характер, відрізняються тим, що при їх проведенні студенти користуються докладними інструкціями, в яких зазначені: мета роботи, пояснення (теорія, основні характеристики), устаткування, апаратура, матеріали та їх характеристики, порядок виконання роботи, таблиці, висновки (без формулювання), контрольні питання, навчальна і спеціальна література.

         Роботи, що носять частково-пошуковий характер, відрізняються тим, що при їх проведенні учні не користуються докладними інструкціями, їм не дано порядок виконання необхідних дій і вимагають від учнів самостійного підбору обладнання, вибору способів виконання роботи в інструктивної та довідкової літератури та ін.

         Роботи, що носять пошуковий характер, характеризуються тим, що учні повинні вирішити нову для них проблему, спираючись на наявні у них знання.
          При плануванні лабораторно-практичних робіт необхідно знаходити оптимальне співвідношення репродуктивних, частково-пошукових і пошукових робіт, щоб забезпечити високий рівень інтелектуальної діяльності.

           Форми організації учнів на лабораторно-практичних роботах: фронтальна, групова та індивідуальна. При фронтальній формі організації занять всі учні виконують одночасно одну і ту ж роботу.
При груповій формі організації занять одна і та ж робота виконується бригадами по 2-5 чоловік.
При індивідуальній формі організації занять кожен виконує індивідуальне завдання. Обираючи ту чи іншу форми роботи вчитель повинен визначити обсяг знань згідно з програмою вивчення предмету. Якщо на лабораторно-практичній роботі учні повинні засвоїти великий обсяг знань, а виникає дефіцит часу, то можна використати групову форму. Кожна група отримує своє завдання, а в кінці ділиться результатами досліджень з іншими групами. Є учні, які мають вищій рівень компетенцій. Тут можна застосувати індивідуальну форму організації.

            І на останок хотілось би зупинитись на оформленні лабораторно-практичних робіт. Вивчаючи цю проблему, я з’ясувала, що оформлятися робота повинна на окремих аркушах формату А4. Тому апробуючи до умов МНВК, я використовую для виконання лабораторно-практичних робіт зошити, які учні після виконання здають для перевірки. Звіт повинен містити № роботи, тему, мету, інструменти та пристосування або обладнання, хід роботи (результати досліджень, або вимірювань,зразки виконаних завдань, рішення задач), висновок.

            Оцінювання відбувається по 12 бальній системі згідно критеріям оцінювання.

 

Категория: Статьи | Добавил: Виктория (22.10.2013)
Просмотров: 5734 | Рейтинг: 3.2/4
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
  • Официальный блог
  • Сообщество uCoz
  • FAQ по системе
  • Инструкции для uCoz
  • Торезская школа-интернат
  • Зугресская школа-интернат
  • Чутівська ЗОШ І-ІІІ ступенів
  • Константиновская школа-интернат №1
  • Основы здоровья.Сайт Маргариты Кукобы
  • Методическая и учебная литература
  • Новости ведущих издательств Украины
  • Константиновская вспомогательная школа-интернат
  • Дефектолог-практик. Сайт Кирии Анжелы Витальевны
  • Полезные ссылки
  • Министерство образования и науки Украины
  • Управление образования и науки Донецкой областной государственной администрации
  • Донецкий областной институт последипломного педагогического обраазования
  • Каталог сайтов школ Украины
  • ВСЁ ДЛЯ ПЕДАГОГА-ОРГАНИЗАТОРА
  • Методическая копилка учителя информатики
  • Дайджест «Усе для школи» — це електронне видання про послуги та товари для тих, хто працює в освітній галузі України
  • Видавництво «Шкільний світ»


    Copyright MyCorp © 2024
    Бесплатный хостинг uCoz